Víkend v Budapešti

Vánoční trhy, kam vyrazit na snídani a skvělý kafe?

Plánujete navštívit jedno z nejromantičtějších míst v Evropě během Vánočních svátků a zažít tu pravou Vánoční atmosféru v překrásné Budapešti? My jsme se s holkama rozhodly udělat to samé a v listopadu strávily víkend v Maďarském hlavním městě. V Budapešti je stále co obdivovat a tak jsem se těšila nejen na památky, ale i na snídaně, kavárny a poklidný holčičí výlet, kdy se pomalinku přesuneme z mnou milovaného podzimu do té pravé Vánoční nálady. V dnešním článku se dozvíte pár tipů ohledně cesty, našeho ubytování, ale taky míst, která stojí za to navštívit a co všechno jsme v Budapešti stihly za jediný víkend my.

Všechna moje oblíbená místa najdete v mapce tady https://goo.gl/maps/85WcnG7rJxbxJPmK7

Chainbridge<3

Budapešť je tak nádherná, takže když jsme s holkama přemýšlely, kam vyrazíme na víkend, vždycky se naše konverzace nakonec stočila právě k ní. Když jsem pak navíc někde zahlédla, jak krásné podzimní počasí je v Budapešti, donutilo mě to podívat se na jízdenky a letenky a najít hned několik listopadových termínů za rozumnou cenu (cca 700-800,-), holkám jsem poslala screenshot, Ivča našla ještě v tomtéž týdnu ubytování za super cenu přímo v centru a Veru to pak všechno objednala. Prostě si to všechno tak hezky sedlo a bylo jasno.

Zažijeme Vánoční Budapešť!

Pátek 15.11.2019

Cesta

Ze všech možností jsme nakonec zvolily autobus od Regiojetu a za sebe můžu říct, že i když je cesta poměrně dlouhá, dá se (s bolavým zadkem) zvládnout. Pokud ale máte na výběr a nechcete zbytečně trávit necelých sedm hodin na cestě autobusem, zvolila bych dopravu leteckou. Letenky do Budapešti se dají s dostatečným předstihem sehnat i okolo pětistovky a i kdyby byly o krapet dražší, než cesta autobusem, čas který budete mít v tomhle krásným městě navíc je k nezaplacení. Nám se cesta navíc protáhla, klasicky kvůli kolonám na dálnici směr Brno. Do Budapešti jsme tedy dorazily v pátek večer okolo deváté hodiny. Autobus nás dovezl na nádraží Kelenföld vasútállomás, odkud jsme musely najít spoj do centra.

Je hned několik možností, jak se do centra dostat. Blízko zastávky Regiojetu je stanice metra, autobusové zastávky, nebo staré žluté tramvaje, typické pro Budapešť. Časově nám vyšla nejlépe právě tramvaj a tak jsme se s holkama úplně poprvé svezly touhle žlutou kráskou. Lístky jsme si koupily v jednom z automatů v hale u stanice metra.

V Budapešti se stále platí převážně ve forintech a v některých místech se nedá platit kartou, je tedy lepší si před cestou zjistit, jestli budete mít možnost si někde vybrat peníze z bankomatu, případně s sebou mít alespoň nějakou hotovost před odjezdem. Co jsem si tak všimla, tak na většině automatů na lístky bylo možné zvolit platbu kartou.

Ubytování

Když jsme přejížděly Liberty Bridge a viděly Budapešť v záplavě všech těch světel, jako kouzlem z nás spadla veškerá únava. Odnesly jsme si batohy do našeho mini bytečku v d.Five Appartmens. Přímo u ubytování byla i kancelář d.Five, kde jsme si v jejich otevírací době mohly klíče vyzvednout a případně i zjistit od místních pár tipů. My jsme se ale zpozdily, takže nám klíče nechali přímo u ubytování v zakódované schránce. Mají v nabídce hned několik bytů ve vnitrobloku, my jsme si vybraly byt pro dvě až tři osoby a cenově nás vyšel na cca 900kč/os/dvě noci, což je podle mě super cena. Lokalita ubytování byla skvělá, bydlely jsme pár minut od Budapest eye a tak naše první kroky směřovaly právě sem.

Budapest eye

Člověk by si řekl, že když jede do stejného místa už poněkolikáté tak to může být nuda, ale já byla ze všeho tak nadšená a během času stráveného v Budapešti jsem si hned několikrát zkusila něco úplně nového. Vůbec poprvé jsem šla na Budapest Eye a podívala se na všechnu tu nádheru pěkně z výšky. Bylo krásný pozorovat Budapešť v záplavě světel, osvětlený parlament, Rybářskou baštu a Chain Bridge. Měly jsme v plánu podívat se ještě na trhy, ale než jsme se k nim dostaly, většina stánku už byla zavřená a tak jsme si všechna další dobrodružství nechaly na ráno a vyrazily zpátky do našeho bytu, abychom ráno mohly vstávat co nejdříve.

Sobota, 16.11.2019

Chain Bridge,

ranní procházkou přes řetězový most, neboli maďarsky Széchenyi lánchíd jsme se dostaly až na druhý břeh Dunaje a konečně zahlédly Hungarian Parliament v celé jeho kráse. Krásné ráno jsme nemohly začít lépe, než procházkou podél řeky a skvělou snídaní.

Cinnamon Budapest.

Na doporučení Zuzky z blogu Suzifromtheblog, která v Budapešti žije, jsem vytáhla holky na snídani do Cinnamon Buda. Snad na všech výletech si s holkama dáváme už tradičně Eggs Benedict a ani tady to nebylo výjimkou. Přiznám se, že pro nás byla porce celkem malá, takže jsme musely přidat ještě vafle, ale kdo by se za to zlobil, že? Milá obsluha, skvělý kafe i snídaně.

Doporučuji všema deseti!

Fisherman’s bastion

Po snídani jsme si nemohly nechat ujít pohled na probouzející se město z Rybářské bašty. Moc ráda se sem vždycky vracím. Překvapilo mě, kolik lidí tu bylo. Podle mých předchozích zkušeností je nejlepší sem vyrazit těsně před západem slunce, všechno se tu tak nějak ztiší a zklidní a pozorovat západ slunce Vás donutí přestat vnímat ten okolní šum. My jsme se sem vyrazily podívat ráno a pak ještě znovu večer, kdy to tady se všemi těmi Vánočními světýlky, vypadalo ještě kouzelněji. V létě to tu je plné turistů, ale i tak má Rybářská bašta své kouzlo https://terezajirousova.com/fishermans-bastion/

Great market hall

Velká tržnice se spoustou čerstvé zeleniny, ovoce a dalšími tradičními maličkostmi, včetně maďarské papriky, magnetek a tisíce různých hrnečků a pohlednic.

Karaván,

je skvělým místem, pokud chcete mít na výběr z několika různých kuchyní a máte rádi streetfood. Na maličkém nádvoří je několik karavanů a super výběr. Já si dala burger v Las Vegans s hranolkama z batátů a bylo to skvělý. Holky si objednaly v jednom z karavanů špagety carbonara a vůbec jim nechutnaly, tak vybírejte opravdu pečlivě.

Circusz

V cirkuszu jsem byla vždycky jen na kafíčku a to bylo skvělý, příště sem ale určitě vyrazíme na brunch, protože se tu podávají celý den a navíc tu mají vejce Benedict!

Po kafíčku jsme se na chvilku zastavily v ubytování, abychom načerpaly síly a trochu se na večer přioblékly. V plánu byla procházka podél břehu s výhledem na řetězový most (Chain bridge), kolem pomníku Boty na dunajském pobřeží jsme došly až k parlamentu a odtamtud pak na Markétin ostrov, kde je zpívající fontána. K naší smůle ale zrovna nefungovala. Pokračovaly jsme tedy na druhou stranu řeky a šly se znova podívat k Rybářské baště a Matyášovu chrámu. V záplavě Vánočních světel to tu vypadalo ještě kouzelněji, než obvykle a výhled na parlament, ten se snad nemůže nikdy okoukat.

Matyášům chrám

Když jsme se dostaly zpátky přes Chainbridge, vyrazily jsme okouknout Vánoční trhy, daly jsme si punč, trdelník a holky ochutnaly i langoše. Ve všech stáncích se ale nabídka víceméně opakovala a na nic neobvyklého od ostatních trhů jsem tady nenarazila. Musím přiznat, že jsem čekala, že si v Budapešti s výzdobou i trhy víc pohrají. Za mě stále vítězí Vánoční Vídeň.

Vapiano

Je něco jako italský Mc’donalds, haha. V nabídce najdete nejrůznější italská jídla. Musím přiznat, že se mi celý koncept líbí, přijdete do restaurace, na obrazovce si naklikáte objednávku, zaplatíte a s číslem se posadíte ke stolu. Během pár minut Vám číslo začne blikat a vy si jdete jídlo vyzvednout k pultu. Jídlo mě ale celkem zklamalo, měla jsem těstoviny s rajčatovou omáčkou, bazalkou, sýrem a česnekem a celý večer mi pak bylo špatně. Nedoporučuji!

Akwarium

Akvárko jsem holkám prostě musela ukázat. V létě tu panuje skvělá uvolněná atmosféra a mají tu venkovní posezení. Nad barem, který je hned vedle Budapest Eye, je místo stropu velké akvarium, kde si v létě můžete máchat nohy a koukat se skrz něj přímo do baru.

Neděle 17.11.2019

Další den nás čekalo už jen balení, procházka na snídani a cesta domů. Vlastně jsme téměř celé dopoledne strávily procházením všech obchůdků se suvenýry, abychom našly perfektní magnetku na památku, haha.

Doubleshot

Tuhle kavárnu jsme původně vůbec neměly v plánu navštívit, ale hledaly jsme místo, kam se skočíme nasnídat a bude co nejblíž našemu ubytování. Doubleshot měl jako jediný z kaváren poblíž v otevřeno už od půl osmé. Ostatní kavárny otevíraly v neděli později a tak bychom nestihly včas vyrazit na autobusové nádraží. Daly jsme si už tradičně s holkama naše oblíbená vejce Benedict, obsluha byla moc milá a všechno bylo krásně nazdobené. Z jídla jsme ale upřímně moc nadšené nebyly. Zkrátka všechno včetně kafe vypadalo mnohem líp, než chutnalo. Pokud máte na výběr, určitě být Vámi vyrazím na snídani jinam.

Po snídani jsme si vyzvedly věci, odevzdaly klíče od našeho bytu a vyrazily za doprovodu nádherného počasí na nádraží, odkud nám jel autobus domů. Budapešť mě ani tentokrát nezklamala a i holky si to tu zamilovaly, tak doufám, že se sem brzy vydáme znova!